reklama

Ordubad: obkolesený krásou

Prednedávnom som už po druhý raz navštívila druhé najvýznamnejšie mesto Nachičevanskej autonómnej republiky, ktoré je od Nachičevanu vzdialené asi sedemdesiat kilometrov a je domovom približne sedemdesiatich tisíc obyvateľov. Každý v Nachičevane Vám povie, že mesto na Iránskych hraniciach má v lete neodolateľné čaro. Ja tvrdím, že toto mestečko musí byť čarovné v úplne každom ročnom období.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Mašrutka vrčí, muži dozadu, ženy dopredu a vyrážame. V tomto ročnom období je viac než inokedy znať, že niektoré časti Nachičevanu sú skôr polopúšťou, to však nič neberie na kráse a veľkoleposti okolitých hôr na ktoré má človek výhľad z každého kútu Nachičevanskej autonómnej republiky. Cesta ubehne pomerne rýchlo a mi prichádzame do Ordubadu, kde ma už očakáva moja známa.

Môj prvý výlet do Ordubadu bol jednou návštevou za druhou. Takmer v každom dome som si všimla amulety visiace na stene, ktoré majú odháňať zlých duchov. Semiačka kvetov pospájané do tých najrôznorodejších tvarov nie sú tak populárne v hlavnom meste, tu však nechýbali v žiadnej domácnosti. Údajne tieto semiačka pália aj krásne devy aby ich nebodaj neuriekli neprajné oči.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Amulety v Ordubadských domácnostiach
Amulety v Ordubadských domácnostiach 

Jedna z návštev sa odohrala aj v malinkej dedinke, kde majú letnú záhradku priatelia mojej známej. Dedinka je obľúbená medzi miestnymi najmä kvôli tunajšiemu zázračnému prameňu. Je zvykom, že sa nad prameňom postaví búdka a napíše báseň.

Prameň liečivej vody neďaleko Ordubadu
Prameň liečivej vody neďaleko Ordubadu 

Toto miesto je však nielen zázračné, ale i malebné. Kúsok nad prameňom stojí malá chalúpka, ktorá však nie je chalúpkou, no mešitou miestnej komunity. Pošmátrať rukou na okennej parapete, nájsť kľúčik, odomknúť a vkročiť do tichého kráľovstva kobercov. Veľkoleposť tomuto miestu dodáva výhľad na Iránske hory, ktorý berie dych.

Skromná mešita
Skromná mešita 
Interiér mešity
Interiér mešity 
Výhľad na okolité kopce
Výhľad na okolité kopce 

Druhá návšteva Ordubadu bola pokojnejšia, čo umožnilo krátke prechádzky v okolí mesta. Slnečné počasie podnietilo rozkvet prvých púčikov a kvitnúce stromy ozdobili chodníky vôkol ciest.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Potulky mestom
Potulky mestom 

Na Ordubade sú však najfascinujúcejšie hory, ktoré obklopujú mesto zo všetkých strán. V pozadí zrekonštruovaných barakov zo sovietskych čias sa ako na stráži týčia vrcholky neďalekých hôr. Príjemný vánok dúcha do vlasov a hrejivé slnko sa odráža od zasnežených vrcholkov neďalekých Iránskych hôr. Nádhera, ktorú ani najlepší básnik nepopíše, ani najlepší fotograf nezachytí v celej jej kráse.

Pohľad na Iránske hory
Pohľad na Iránske hory 
Hory na hraniciach medzi Azerbajdžanom a Iránom
Hory na hraniciach medzi Azerbajdžanom a Iránom  
Žltý kopec :-)
Žltý kopec :-) 
Ordubadské kopce
Ordubadské kopce 
Ordubadské kopce 2
Ordubadské kopce 2 

Krásne prechádzky, zaujímavé rozhovory pri šálke čaju ako aj vynikajúci tradičný azerbajdžanský obed, aj taká bola moja nedeľa strávená v južnom Nachičevane.

V pondelok ráno som sa prvým autobusom vybrala do Nachičevanu, nebola som však jediná. Začiatkom týždňa sa do Nachičevanu hrnú všetci študenti a tak som sa nestíhala čudovať ako veľa ľudí sa dá natlačiť do maličkého mikrobusu. Domnievam sa, že sme kapacitu autobusu prekročili tak dvojnásobne. V takýchto prípadoch som nesmierne rada, že v azerbajdžanskej kultúre je džentlmenstvo nie slušnosťou, ale povinnosťou. Na nepohodlných stolčekoch uprostred úzkej uličky sedeli iba muži a tak som sa napriek preplnenému autobusu dostala relatívne pohodlne späť do mesta. A už dnes sa teším na ďalší výlet na nachičevanský vidiek. 

Veronika Končiková

Veronika Končiková

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Príbehy z ciest pre potešenie mojej babičky, ale aj všetkých tých, čo ich budú čítať. V súčasnosti najmä zážitky z výskumného pobytu v Nachičevane :-) Zoznam autorových rubrík:  Nakhchivan

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu